AirAisa kini melanjutkan tempoh sah Akaun Kredit sehingga 730 hari atau dua tahun berbanding tempoh setahun yang diberikan sebelum ini.
April lalu, menerusi kenyataan Ketua Pegawai Eksekutif Air Asia Group Bhd, Tan Sri Tony Fernandes berkata syarikat penerbangan tambang rendah, AirAsia menyarankan para pelanggan yang terjejas agar penerima tawaran kredit bukannya menuntut bayaran balik bagi penerbangan yang dibatalkan kerana wabak COVID-19. Sehingga kini lebih 80 peratus pelanggan telah menerima tawaran kredit sebagai alternatif. Walaupun pihaknya amat mengharapkan pelanggan menerima tawaran kredit, AirAsia masih menerima permohonan untuk pembayaran balik mengikut kes.
“Saya tahu ramai di antara anda telah menyatakan kekecewaan kerana tidak menerima bayaran balik untuk penerbangan anda tetapi saya menyarankan anda untuk menerima kredit sebagai alternatif terbaik. Lebih daripada 80 peratus daripada anda telah menerima tawaran kredit kami dan kami benar-benar menghargai ini,” katanya dalam satu kenyataan bulan April di Facebook rasmi AirAsia.
Sumber: hmetro