Akibat pencemaran udara, salji di dua buah bandar di Rusia bertukar menjadi hitam sehingga menggemparkan penduduk.
Memetik Tribun Travel, penduduk di bandar Kiselevsk dan Prokopyevsk di wilayah Kuzbass terkejut ketika bangun pagi pada minggu lalu apabila mendapati timbunan salji yang sepatutnya putih, bertukar hitam di halaman rumah dan kenderaan mereka.
Rakaman video di Instagram region24_kemerovo menyaksikan salji berwarna hitam dan dikatakan bukan satu fenomena luar biasa.
Media tempatan menyatakan, kejadian itu dipercayai berpunca daripada kawasan lombong arang batu.
Penduduk di bandar itu berkongsi gambar dan video di media sosial menunjukkan salji hitam kelihatan bertimbun di halaman rumah, padang, jalan raya, pokok dan kenderaan. – Tribun Travel
https://www.instagram.com/p/BtzlIA0DsiN/
Berlibur dan download seeNI sekarang!
KLIK DI SEENI
Perkongsian Strategik AirAsia.com & Agoda. Pelanggan Dijanjikan Percutian & Penerbangan Jaminan Harga Terbaik
Agoda dengan AirAsia.com, mesti ramai yang tahu kan? Ada pakej menarik bakal ditawarkan untuk yang suka bercuti tau..
AirAsia.com, platform e-dagang pelancongan dan gaya hidup berkembang pesat di ASEAN dan Agoda, platform pelancongan digital terkemuka dunia mengumumkan perkongsian strategik bagi merancakkan aktiviti pelancongan di Asia Tenggara dan mengukuhkan tawaran aplikasi Super AirAsia.
Inisiatif daripada kerjasama itu merangkumi perjalanan, keistimewaan keahlian serta pemasaran produk secara bersama-sama. Pelanggan AirAsia.com kini boleh menikmati pelbagai tawaran melibatkan lebih 600,000 hartanah Agoda beserta harga tambang AirAsia yang lebih bernilai dengan tempahan menerusi SNAP. Ia bakal menawarkan pakej penerbangan dan hotel dengan jaminan harga terbaik.
Perkongsian itu yang melibatkan penyedia perkhidmatan pelancongan dalam talian yang utama di rantau ini, akan memanfaatkan kekuatan bersinergi bagi kedua-dua platform digital berkenaan. Menerusi perkongsian inventori penerbangan dan hotel, pelancong akan mendapat akses pilihan kepada pelbagai produk yang lebih meluas, menikmati kemudahan dan manfaat nilai yang lebih tinggi.
Perkongsian dengan Agoda adalah sebahagian daripada strategi kumpulan itu untuk merancakkan kembali pelancongan dengan jangkaan pembukaan semula sempadan di Asia Tenggara dalam masa terdekat.
Berlibur dan download seeNI sekarang!
KLIK DI SEENI
Semua Penumpang AirAsia KL-Labuan Pada 6 Oktober 2020 Diminta Segera Buat Saringan COVID-19
Ada pengumuman penting buat anda yang menggunakan penerbangan AirAsia laluan KL-Labuan!
Jabatan Kesihatan WP Labuan menyeru semua 95 penumpang pesawat AirAsia AK5172 Kuala Lumpur-Labuan pada 6 Oktober 2020 jam 7.20 pagi lalu diminta untuk menjalani saringan COVID-19 selepas seorang penumpang diuji positif jangkitan virus itu.
Jabatan Kesihatan WP Labuan, menerusi pengarahnya turut menggesa semua tetamu sebuah majlis perkahwinan di Dewan Konvensyen Financial Park Labuan (FPL) pada 3 Oktber 2020 lalu yang masih belum menjalani saringan supaya berbuat demikian kerana seorang daripada jemputan itu telah diuji positif jangkitan virus itu. Lebih 200 orang yang menghadiri majlis perkahwinan itu telah menjalani ujian di Klinik Kesihatan Membedai tetapi masih belum memperoleh keputusan ujian tersebut.
Labuan kini mempunyai dua kluster iaitu Bah Bangat (bermula 8 Oktober 2020) dengan sembilan pesakit termasuk seorang pelajar sekolah menengah serta Bah Bundle dengan lima pesakit masih dipantau di pusat pengasingan Hospital Labuan.
Sebanyak 13,462 sampel telah diambil daripada orang ramai yang pulang dari Sabah sejak 26 September 2020 dan daripada jumlah itu, sebanyak 9,680 keputusan saringan telah dikeluarkan manakala 3,776 lagi masih menunggu keputusan.
Berlibur dan download seeNI sekarang!
KLIK DI SEENI
Wow! Royale Chulan KL Tawar Khidmat Rawatan & Pusat Kuarantin Bagi Pesakit Covid-19 Berisiko Rendah!
Jika selamat ini hotel menjadi tempat persinggahan sementara bagi melepaskan lelah dan bermalam sebelum berjalan-jalan di kawasan sekitar.
Namun disebabkan pandemik, banyak hotel yang terkesan dengan situasi ini. Malah ada yang terpaksa menutup operasi.
Justeru pelbagai cara dilakukan menjana pendapatan dan salah satunya menyediakaan khidmat rawatan dan pusat kuarantin bagi pesakit Covid-19 terutama berisiko rendah.
Kumpulan hotel jenama tempatan, Royale Chulan Hotels & Resorts bekerjasama dengan Megaklinik Zahran bagi menawarkan khidmat rawatan dan pusat kuarantin untuk pesakit Covid-19 berisiko rendah di Kuala Lumpur.
Pengurus Besar Royale Chulan Kuala Lumpur, Badrul Rezal Baharudin berkata, kerjasama itu diwujudkan selepas melihat pesakit Covid-19 sukar mencari ruang sesuai di dalam rumah bagi mengasingkan diri daripada ahli keluarga yang lain.
Selain itu, katanya, ia bagi mengurangkan kegusaran pesakit bagi mengharungi detik-detik berdepan dengan virus Covid-19.
“Sejumlah 230 kamar lima bintang menawarkan ruang kepada pesakit bagi menjalankan kuarantin dengan lebih selesa. Lebih penting, terdapat pasukan perubatan terlatih untuk memantau tahap kesihatan mereka pada setiap masa.
“Pakej yang disediakan ini termasuk sarapan pagi, makan tengah hari dan makan malam serta pemeriksaan kesihatan harian sebanyak tiga kali sehari,” katanya dalam satu kenyataan pada Ahad.
Jelas Badrul Rezal, pakej berharga RM250 satu malam itu turut menyediakan perkhidmatan wifi secara percuma kepada pelanggan, selain diskaun sebanyak 20 peratus akan diberi untuk makanan dan minuman yang dihidangkan di bilik pesakit.
Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan, boleh menghubungi Royale Chulan Kuala Lumpur di talian 03-26889688.
SUMBER: SINAR HARIAN
Artikel Berkaitan:
7 Lokasi Hotpost Tawarkan ‘Raja Buah’ Durian Pelbagai Jenis Di Selangor
Lofoten Island Norway, Syurga Dunia Patut Korang Terjah Bila Pintu Sempadan Dah Buka Nanti
6 Hotspot ‘Street Art’ Paling Menarik & Mesra Instagram Di Selangor Harus Anda Kunjungi
Berlibur dan download seeNI sekarang!
KLIK DI SEENI