Pelancaran logo kempen Melawat Malaysia 2020 telah pun dirasmikan oleh Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad bulan lalu. Logo itu merupakan usaha pemasaran dan promosi kempen dengan menampilkan ikon Malaysia yang cukup dikenali seperti burung kenyalang, bunga raya, paku pakis liar dan warna-warna bendera Malaysia.Logo Finalis ‘Visit Malaysia Year 2020’ Didedahkan Kepada Warganet. Ramai Yang Suka Logo TerakhirSecara keseluruhannya, logo berkenaan menggambarkan kepelbagaian yang terdapat dalam budaya, warisan, flora dan fauna serta pengalaman yang ditawarkan oleh Malaysia sebagai sebuah destinasi percutian.

Logo ciptaan pereka grafik, Alfred Phua Hong Fook itu telah berjaya mengenetepikan beratus-ratus logo yang diterima dari seluruh negara sepanjang tempoh pertandingan yang berlangsung pada awal tahun ini.

Walaupun pemenang telah pun dipilih dan promosi menggunakan logo baru giat dijalankan, sehingga hari ini cakap-cakap mengenai logo baru itu masih diperkatakan.

Minggu lalu tular dibeberapa akaun media sosial popular, foto-foto logo finalis yang turut sama dalam pemilihan terakhir. Masing-masing memberikan maklum balas yang pelbagai.

(1)

Logo Finalis ‘Visit Malaysia Year 2020’ Didedahkan Kepada Warganet. Ramai Yang Suka Logo Terakhir

(2)Logo Finalis ‘Visit Malaysia Year 2020’ Didedahkan Kepada Warganet. Ramai Yang Suka Logo Terakhir

Ads

(3)Logo Finalis ‘Visit Malaysia Year 2020’ Didedahkan Kepada Warganet. Ramai Yang Suka Logo Terakhir

(4)

Logo Finalis ‘Visit Malaysia Year 2020’ Didedahkan Kepada Warganet. Ramai Yang Suka Logo Terakhir

(5)Logo Finalis ‘Visit Malaysia Year 2020’ Didedahkan Kepada Warganet. Ramai Yang Suka Logo Terakhir

Ads

(6)

Logo Finalis ‘Visit Malaysia Year 2020’ Didedahkan Kepada Warganet. Ramai Yang Suka Logo Terakhir

(7)Logo Finalis ‘Visit Malaysia Year 2020’ Didedahkan Kepada Warganet. Ramai Yang Suka Logo Terakhir

(8)Logo Finalis ‘Visit Malaysia Year 2020’ Didedahkan Kepada Warganet. Ramai Yang Suka Logo Terakhir

Ads

(9)

Logo Finalis ‘Visit Malaysia Year 2020’ Didedahkan Kepada Warganet. Ramai Yang Suka Logo Terakhir

Dalam beberapa keping foto finalis yang didedahkan termasuk pemenang yang sudah dipilih bulan lalu, logo finalis Visit Malaysia 2020 yang terakhir ini menjadi pilihan ramai warganet. Rata-rata memberi komen yang positif dan ada yang ‘jatuh cinta’ dengan logo ini.

Logo Finalis ‘Visit Malaysia Year 2020’ Didedahkan Kepada Warganet. Ramai Yang Suka Logo Terakhir Logo Finalis ‘Visit Malaysia Year 2020’ Didedahkan Kepada Warganet. Ramai Yang Suka Logo Terakhir Logo Finalis ‘Visit Malaysia Year 2020’ Didedahkan Kepada Warganet. Ramai Yang Suka Logo Terakhir Logo Finalis ‘Visit Malaysia Year 2020’ Didedahkan Kepada Warganet. Ramai Yang Suka Logo Terakhir

Walau bagaimanapun diharap kempen Tahun Melawat Malaysia 2020 akan berjaya mencapai sasaran untuk menarik kehadiran 30 juta pelancong serta mencapai RM100 bilion perbelajaan pelancong. Jom melancong dalam Malaysia.

Sumber: FB Rizal Hakimm

Sentiasa up to date tentang tempat healing dan relax dengan LIBUR.
Berlibur dan download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI